Keri-Lynn Wilson, foto: Erik Berg

Keri-Lynn Wilson

Maestro Keri-Lynn Wilson má za sebou vice než dvacetiletou mezinárodní kariéru hostující dirigentky, během které vedla nejprestižnější světové orchestry - jako jsou Los Angeles Philharmonic a Symfonický orchestr Bavorského rozhlasu a vystoupila v předních světových operních divadlech, včetně Královské opery v Covent Garden, Bavorské státní opery, Velkého divadla v Moskvě a Vídeňské státní opery. Dirigování Keri-Lynn Wilson bylo oceněno jako „živé a citlivě pojaté“ v New York Times a „elegantně perceptivní “ v Telegraph. V roce 2020 byla nominována na cenu Opus Klassik „dirigentem roku“. 

Sezóna 2020/21 Keri-Lynn Wilson zahrnuje symfonické a operní angažmá, počínaje letošním podzimem, kdy se měla vrátit na Island na koncert s Islandským symfonickým orchestrem (zrušeno kvůli covidu-19). Později na podzim měla Wilson debutovat v Opéra national de Paris s Carmen (přeloženo kvůli covidu-19) a slavnostní koncert v Deutsche Oper (zrušen kvůli covidu- 19) měl být jejím berlínským debutem. V lednu debutuje v Salcburku na zahajovacím koncertě Mozartových týdnů. Později v zimě se Maestro Wilson vrátí do Bayerische Staatsoper v Mnichově -  do společnosti, kterou často vede, na únorové představení Rigoletta. Na jaře bude debutovat v Dallasské opeře, diriguje Toscu a vrátí se do moskevského Velkého divadla, kde také často diriguje, s představeními La Traviata a Un ballo in maschera. 

Mezi nedávné vrcholy operní činnosti patří Carmen v Královské opeře v Covent Garden; Tosca, Madama Butterfly a La Traviata ve Vídeňské státní opeře; La Traviata, Madama Butterfly a Barbiere di Siviglia v Bavorské státní opeře; Lady Macbeth z Mcenského újezdu a La Traviata v Opernhaus Zürich; Don Carlo, Iolanta, Manon Lescaut, Tosca, a La Bohème v moskevském Velkém divadle; La Fanciulla del West a Aïda v Anglické národní opeře; Rusalka v České národní opeře, Rigoletto v Norské národní opeře; Der fliegende Holländer, Evžen Oněgin, Boris Godunov a Carmen v Polské národní opeře; a Faust ve Washingtonské národní opeře. Byla první dirigentkou, která vedla operu v Arena di Verona, konkrétně Toscu a Madamu Butterfly; v Novém národním divadle (NNT) Tokio, kde uvedla Madama Butterfly; a v Opeře di Roma, kde dirigovala Aïdu.

Na koncertním pódiu vedla Maestro Wilson San Francisco Symphony, Los Angeles Philharmonic, Vídeňský komorní orchestr, Symfonický orchestr Bavorského rozhlasu, Ruský národní orchestr, PKF- Prague Philharmonia, RAI Symphony Orchestra, Ravinia festivalových orchestra, Seattle symfonický orchestr, Orchestre national d'Ile de France, NDR Radiophilharmonie, Torontský symfonický orchestr a Orchestre Symphonique de Montreal. Její symfonický repertoár je pestrý, přednostně se specializuje na Šostakoviče, Čajkovského, Mahlera, Brahmse a Beethovena.

Keri-Lynn Wilson vyrůstala v kanadském Winnipegu, kde se od raného věku učila hrát na flétnu, klavír a housle. Ještě jako studentka na Juilliardu asistovala Claudiu Abbadovi na Salcburském festivalu a získala stipendium od Tanglewood Music Center. Po absolutoriu na Juilliard v oboru flétny a dirigování byla jmenována dirigentkou Dalass Symphony Orchestra.

Generální partner
Komerční banka
Za podpory
Hl.město Praha
Ministerstvo kultury
Hlavní partner
Hyundai
Generální mediální partner
Česká televize
Partneři zvuku
Portu Gallery
Wood & Company
Partneři
RENOMIA
Mozart Prague
Městská část Praha 8
KD Ládví