Francouzsko-německé dialogy
Koncerty v Rudolfinu jsou hudební zážitek na světové úrovni. Dvořákova síň hostila mnoho světoznámých orchestrů a sólistů.
900 | 760 | 580 | 390 Kč (SL/E*) | 150 Kč (ST*)
Donátorská vstupenka 3 000 Kč
*SL/E místa se zhoršeným výhledem a varhanní empora
*ST místa k stání
Claude Debussy, úprava Marius Constant
Pelléas a Mélisanda, symfonická suita
César Franck
Prokletý lovec
Richard Wagner
Kouzlo Velkého pátku z opery Parsifal
Hector Berlioz
Královský lov a bouře z opery Trójané
Christoph Willibald Gluck
Orfeus a Eurydika, předehra k opeře
Jean-Philippe Rameau
Zaïs, předehra k opeře
François Couperin/Thomas Adès
Studie z Couperina
I. Les Amusements
II. Les Tours de passe-passe
Johann Sebastian Bach, úprava Leopold Stokowski
Fuga g moll BWV 578 „Malá“
Program plný starobylých příběhů
Poslední orchestrální večer přináší nejrozmanitější program celé sezony. Propojuje vše, co v jejím rámci již zaznělo: hudbu několika epoch, žánrů a dvou kulturních prostředí, německého a francouzského. Jednotlivé prvky této pestré dramaturgie jsou protkány hustou sítí souvislostí, z nichž některé se staly pro vývoj klasické hudby zcela určujícími — jako právě vzájemný vliv Francie a Německa.
V programu plném odkazů na starobylé příběhy pak zachytíme i neméně poutavý příběh nejvelkolepějšího hudebního žánru, opery. Klasicistní skladatel Christoph Willibald Gluck a novoromantik Richard Wagner vstoupili do dějin tohoto žánru jako reformátoři, Berliozova opera Trójané je zase ukázkou par excellence francouzské grand opery. Zároveň však ukazuje skladatelův obdiv k hudbě německé, například k tvorbě zmiňovaného Glucka.
Jinou, impresionistickou podobu opery ilustruje suita z Debussyho opery Pelléas a Mélisanda v úpravě Mariuse Constanta. Závěrečná část koncertu je pak věnována baroku: předehru z Rameauovy opery Zaïs uslyšíme v původní verzi, hudba Françoise Couperina a Johanna Sebastiana Bacha zazní v soudobějším kontextu.
V Couperinových dílech našel inspiraci vynikající britský skladatel Thomas Adès, autorem orchestrální verze Bachovy Fugy g moll je legendární dirigent newyorských filharmoniků Leopold Stokowski.
Emmanuel Villaume & PKF — Prague Philharmonia
Mohlo by se vám líbit
![](/sites/default/files/styles/large/public/2023-05/kb-rgbbwprazskafilharmoniepos.png?itok=doBMkrGL)
![](/sites/default/files/styles/large/public/2021-03/pkflogopraha.png?itok=jzuWyZTa)
![](/sites/default/files/styles/large/public/2021-03/pkflogomk.png?itok=pDuG-uye)
![](/sites/default/files/styles/large/public/2021-03/pkflogohyundai.png?itok=2EfsQJrc)
![](/sites/default/files/styles/large/public/2024-02/ct-v1-lg-jb-cerna.png?itok=LcRgBBgh)
![](/sites/default/files/styles/large/public/2021-03/pkflogohn.png?itok=nxrclwsu)
![](/sites/default/files/styles/large/public/2021-04/pkf-rsbc.png?itok=7wDS_ELz)
![](/sites/default/files/styles/large/public/2023-04/siko-koupelny.png?itok=K2Q_A6xc)
![](/sites/default/files/styles/large/public/2023-04/benu-lekarny.png?itok=C6-kkyQv)
![](/sites/default/files/styles/large/public/2023-04/centralnidepozitarr.png?itok=nppWWrdN)
![](/sites/default/files/styles/large/public/2023-04/mozart-prague.png?itok=shxyJ0hf)